Eerste schoolweekje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Eerste schoolweekje - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweekje

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

20 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een tijdje niks te hebben gehoord van mij, hier een verslagje van mijn eerste volledige schoolweek.

Voordat school begon zijn we zaterdag naar een zwembad gegaan, Saigon Soul party, heel relaxed dat was echt fijn. Heerlijk avondje en daarna nog lekker wat gedronken op Backpackersstreet. De volgende dag was het tijd om alles op te ruimen en schoon te maken. Fresh start voordat we begonnen met school.

Maandag begon het allemaal, de eerste schooldag. Het voelde toch wel als vroeg uit de veren, maar het was super leuk! Het niveau ligt hier niet hoog en het meeste de van de stof hebben wij al gehad in Nederland. Wij zijn letterlijk de enigste buitenlanders in onze klas. Na de eerste les kwamen de leerlingen al naar ons toe of we mee gingen lunchen. Ja natuurlijk, dit is juist super leuk! Zo leer je mensen kennen, dus wij mee gaan lunchen wel geteld €1 betaald voor de lunch. Daarna hebben we nog gezellig zitten kletsen de hele middag in the coffeehouse. 'S avonds zijn we uiteten gegaan bij Bloom Saigon, zo leuk! Echt voor herhaling vatbaar.

De volgende dag waren we weer vrij! We hadden kortingsbonnen gekregen voor een sportschool, dus we zijn daar gaan kijken. We zijn snel tot de conclusie gekomen dat we hier een maand gaan sporten met de kortingsbon en daarna op school gaan sporten. Het kost namelijk 400euro bijna om 4 maanden te kunnen sporten daar!!! 'S avonds optijd naar bed, want om 6.45 hadden we onze eerste les. Dit was heel zwaar voor mij (ik ben geen ochtendmens) om zo vroeg eruit te komen. Maar we zaten er en uiteindelijk begon de les hier pas om 7.30, want het is hier 's ochtends zo druk dat de lessen gwn later beginnen! Na dit dagje school hebben we rustig aan gedaan.
Donderdag was weer vroeg uit bed, pff verschrikkelijk. Hier moet ik echt ngo aan wennen..

Uiteindelijk was het dan zaterdag! Zaterdagmorgen moesten we natuurljk weer om 7,30 op school zijn maar om half 12 begon dan toch ons weekend. We zijn weer heerlijk naar die pool party gegaan, genieten heerlijk om gewoon te relaxen en te kunnen zwemmen! Daarna zijn we naar een tour bureau gegaan en hebben we voor zondag een tour geboekt naar de Cu Chi tunnels. Dit zijn ondergrondse gangen die werden gebruikt tijdens de oorlog. Maar dat was weer vroeg uit ons bed, maar dit was zeker de moeite waard. Echt heel gaaf om te zien. Je kan daar ook schieten, maar dat heb ik bewaard voor als Jur naar hier komt, kunnen we dat samen doen, want dit is wel iets wat je gezien moet hebben om de historie van het land beter te kunnen begrijpen. Rond half 2 waren we weer back in HCMC. We zijn 's middags nog naar de Fine Arts Museum geweest. Een museum met allemaal kunst, niet helemaal mijn ding, maar het gebouw was zo mooi. Het paste allemaal echt mooi bij elkaar. Het verschil is ook dat hier de entree voor een museum of wel gratis is of 60eurocent. 's avonds gingen we weer even westers eten lekker pizza en pasta. Het zat alleen niet echt mee, wilde eerst een pizza pesto, maar de pesto was op. Oké dan maar een Margarita. Toen de eerste pizza's kwamen, kwam de mededeling dat de kaas op was, gotsie het zat ook niet mee. Dan maar pasta, was ook lekker uiteindelijk!

Na ons heerlijk diner zijn we weer naar backpackerstreet geweest, was weer super leuk! Om half 1 vond ik het wel welletjes geweest en heb ik nog even geskypt met mama, opa, oma, tim, maud en Jur. Daarna snel gaan slapen, want de wekker ging weer om 8.15 voor naar de les. Dus daar zitten we nu weer. Een nieuwe schoolweek is weer begonnen!

Ik heb afgelopen week ook nog heel leuk geskypt met Sophie, Laura en Kelly, dit was ook erg gezellig haha wat hebben we weer gelachen. Carnaval komt eraan, dat zal ik helaas moeten missen, maarja hier is het uiteindelijk een half jaar vakantie behalve het eerste blok met zoveel naar school, maar als nog heb ik mijn weekenden al redelijk volgepland. Zo staat Mekong Delta op de planning, Nha Tram, Mui Ne, Kuala Lumpur, Bali, mama die nog komt en natuurlijk ook gwn een weekendje HCMC want deze stad kennen we nog niet goed genoeg!

Liefs Milou

PS Ik heb nieuwe foto's toegevoegd van hier, dus dan kan ik jullie een beetje jaloers maken!

  • 20 Februari 2017 - 08:43

    Romy :

    Wat een leuk stukje lou! En wat fijn dat je het nu lekker naar je zin heb, geniet ervan!!

  • 20 Februari 2017 - 15:02

    Oma En Opa:

    hoi milou

    leuke fotos hoor
    je. ben het al één beetje gewent
    geniet maar lekker hoor.
    maar wel oppassen
    ik vond het gisteren leuk dat je geskyp
    heb en heb van jur nog wat fotos van je kamer
    gezien.
    gr opa en oma tot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 102536

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: