Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn derde schoolweekje is hier begonnen. Of terwijl ik ben al vier weken weg van thuis! Afgelopen week was een weekje school. Sporten doen we hier best veel, althans vier keer in de week. Afgelopen week zijn we ook een keer baantjes gaan zwemmen, dat was ook echt fijn! Dinsdag zijn we een middagje met onze klasgenoten op pad gegaan, want ze gingen ons Ho Chi Minh laten zien, we waren benieuwd. We hebben het Independence Palace bezocht. Het was niet heel bijzonder en ook niet heel authentiek, maar behoort wel tot een van de sight-seeings. Daarna gingen we naar de Notre Dame en het postkantoor, maar hier waren wij al geweest. Daarna was het een hele planning hoe we het nu verder gingen doen, want Ralph, Tim en ik hadden geen scooter de rest wel. Na een halfuur overleg tussen de vietnamezen waren we er uit en zouden we een taxi pakken naar het restaurant waar we gingen eten. Uiteindelijk veranderde de planning en zijn we naar de hoofdstraat geweest, hier waren we ook wel geweest, maar de nodige foto's (Selfie's) werden gemaakt. Daar zijn ze hier helemaal gek van.

Uiteindelijk gingen we richting backpacker street en hebben we daar in een restaurantje gegeten. Zij bestelden van alles en alles werd in het midden gezet en pakken wat je wilt. We hadden een Vietnamese pancake dat was zo lekker, dat ga ik sowieso nog vaker eten! Daarna gingen we naar een skybar, na eerst de verkeerde binnen gestapt te zijn (dit bleek een stripclub te zijn oeps), waren we er toch beland. Geweldig mooi uitzicht. Alleen de drankjes waren wel wat duurder, maar het uitzicht was geweldig.

Donderdagavond zijn we nog even naar de golfbaan gegaan. Ik bakte daar natuurlijk niks van, maar ze zeggen oefening baart kunst (als ik dat zo goed schrijf).

Vrijdagmorgen was het zover; samen met Tim en Ralph, twee scooters gekocht. Nu kunnen we echt op pad, spannend! Wel al wat pech gehad met de scooter dachten we, maar niet genoeg gas gegeven bij het starten. Zaterdagmiddag hebben we weer lekker aan het zwembad gechilld! Ik chill hem achterop als we erop rijden, want het is niet echt iets voor mij

Zondag gingen we weer een dagje naar Mekong Delta, gezellig met de klasgenootjes. Was een leuke ervaring, maar voor een keer. Het viel een beetje tegen ik had een drijvende markt verwacht, maar het waren verschillende eilandjes waar iedereen zijn specialiteit had: kokosnoot, handgemaakte producten, rijst enzovoort. Wel een slang in mijn nek gehad, dat vond ik wel eng voelde zo raar aan! Maar het was wel een super leuke dag dat wel!

Nu zitten we deze week weer op school en zaterdagmiddag gaan we weer naar het strand; Vung Tau. heerlijk ik kijk er naar uit.

ik zal snel weer een nieuw berichtje plaatsen.

Liefs,
Milou

  • 28 Februari 2017 - 17:38

    Oma En Opa:

    hou milou
    je verslag is leuk hoor,en oefening baart kunst is een goede gezegde is.
    en geniet er maar van als het kan, maar past wel op met de scoorter hoor.
    en je heb wel al veel gezien leuk hoor.
    mis je de carnaval en de rest van ons ik denk dat je het al aardig gewend ben.
    gr van opa en oma


  • 02 Maart 2017 - 09:49

    Jill:

    <3

  • 05 Maart 2017 - 17:25

    Tante Annelies :

    Goedenavond ik hoop datje het nogsteeds naar je zin hebt.Het is leuk om je verslagen te lezen. BEN ZELF NOOIT ZO VER WEG GEWEEST. lieve groetjes en wees voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 102501

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: