Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

21 April 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

oihoi allemaal,

Daar ben ik weer. Na een weekje Maleisië, wat heb ik genoten zeg! Ik weet nu echt wel zeker dat het reizen super gaaf vind, zoveel mensen leer je kennen ieder met zijn eigen rugzak erbij. Maar het kost me ook veel energie. Zeker om Maleisië in 8 dagen te doen. Nou ik zal jullie eens wat vertellen over hoe Maleisië is.

Ik vertrok maandagavond naar Kuala Lumpur (KL). Vlucht was dikke prima. Ik had een metro gepakt naar Sentral Kuala Lumpur. Omdat ik zo laat vloog, had ik een taxi gepakt naar het hostel. Ik kwam daaraan keiharde muziek, ik dacht nee dit ga je niet menen. Maar gelukkig hoorde ik niks op mijn kamer dus kon ik lekker gaan slapen, zodat ik uitgerust morgen de stad in kon gaan. De volgende dag heb ik rondgelopen in Kuala Lumpur, wat een heerlijke stad groen, georganiseeed, maar wel islamitisch. 'S avonds had ik met mijn ex-huisgenootje afgesproken. Dit was echt super gezellig; lekker gegeten en gedronken!

De volgende dag moest ik er alweer vroeg uit om naar Langkawi te vliegen. Langkawi ligt in het noorden van Maleisië en in het westen. Dit was heerlijk man. Even een eiland, strand, schone lucht! Het was er wel heel warm, maar dat zorgde er niet voor dat ik dingen ging ondernemen. Ik heb de Sky Cable naar boven op de berg genomen en ook over de skybridge gelopen. Mega hoog, maar wat een prachtig uitzicht. (Foto's kunnen binnenkort worden gevonden op mijn Facebook). 'S middags heb ik lekker aan het strand gelegen en 's avonds naar de zonsondergang gekeken. Deze was echt schitterend hier! De volgende dag zou ik gaan eilandhoppen 's ochtends, maar door regen was deze verplaatst naar 's middags. Wat eigenlijk niet erg was, zodat ik eens een beetje kan slapen. De boottocht deed ik samen met al mijn kamergenoten, dit was echt super leuk! & ik heb voor het eerst aapjes gezien in de natuur, wat zijn die schattig ook weer! We hebben in een meer gezwommen, een super mooi eiland bezocht, bird island en er was een eiland met bergen op in de vorm van vrouw die zwanger is. Heerlijk dagje en 's avonds lekker gegeten met de kamergenoten lekker een visje. Mijn kamergenoten kwamen uit de UK en eentje uit NL. Met de Nederlandse zou ik ook nog gaan meeten op de Perhentian islands. Ik merk wel dat je alles hier ook weer veel later doet. Zo gingen wij pas ook weer om 9uur uiteten, dus na het uiteten kropen we ook weer allemaal heerlijk ons bedje in.

De volgende dag jaja pakte ik weer het vliegtuig, maar dan nu naar Penang. Maar dit is maar een vlucht van 35min. Daar aangekomen, kon ik helaas nog niet inchecken. Dus ik gelijk Georgetown gaan ontdekken. Georgetown staat bekend om de kunst in de stad en de mooie gebouwen. Ik heb dan ook 5uur gewandeld door de stad. Ik heb een tussenstop gehad toen ik mijn kamergenoot uit KL tegenkwam. Heerlijk geluncht bij een Indische tent. Ik ben echt verliefd geworden op het eten in India. Na de wandeling lekker terug en gedoucht, want 's avonds namen Britt en Matthijs (2 studiegenoten van Avans). Dit was echt super gezellig, onze ervaringen uitgedeeld, lekker gegeten bij de Red Garden (een soort food market, ze hebben daar van alles) en daarna gingen we wat drankjes doen. Maleisie is duur met alcohol. Dus eerst naar een tentje, plastic krukjes pakken en lekker biertjes drinken. Daarna naar een klein cafeetje. Dit was echt super leuk. Lekkere cocktails en jenga! In het begin ging het heel goed, maar toen het spel vorderde ging het steeds minder goed. Om 2uur was ik terug en ben ik lekker gaan slapen en had ik eindelijk eens een keer geen wekker, maar was alsnog om half 10 wakker. Die dag heb ik de grootste tempel van Maleisië bezocht en Penang Hill. Hier had je adembenemend uitzicht over Penang. Ben hier ook nog mijn ex-huisgenootje tegengekomen, dus ook nog even lekker mee gekletst. Toen ik terug was in het hostel waren mijn kamergenoten uit de UK ook in Penang. 'S avonds zijn we met zijn allen gaan eten op het International Streetfood Festival geweest. Hier heb ik ook echt super lekker gegeten. Eerst Indisch: kip tandoori met naan en daarna nog fried rice met chili saus en ei. Daarna nog een heerlijk ijsje en we konden er weer tegenaan voor die dag.

De volgende dag ging mijn wekker echt heel vroeg: 5uur. Op naar Perhentian islands, hier ging ook mijn nederlandse kamergenootje (Gériah) meeten zodat we samen accomodatie konden zoeken. Na 5uur onderweg te zijn, was ik aangekomen op het paradijsje. Lekker met mijn koffertje en rugtas over jet strand lopen. Gériah en ik hadden elkaar rond 12uur gevonden. De accommodatie was helemaal niks, maar ach het was puur om te slapen en even te douchen. Oja, op het eiland hebben ze alleen stroom van 18.30 tot 09.00 en hebben ze nauwelijks wifi op 3G. Wij hebben 's middags heerlijk aan het strand gelegen en we zijn niet verbrand. Na het douchen zijn we heerlijk uiteten gegaan en hebben we nog heel lang met een stel zitten praten met hun levensverhalen echt wel leuk! Maar om 12uur was ik zo moe. Ik wilde echt gaan slapen. Nou na dat we de hagedis naar buiten hadden gedaan en het bed gemaakt was, konden we dan toch gaan slapen! De volgende dag stond er een boottocht op de planning. Dit was echt super leuk! We hebben gesnorkeld tussen de haaien, vissen en een zeeschildpad. Dit was zo gaaf, heerlijk geluncht op het vissersdorp en daarna nog naar Coral Beach. Dit was een prachtig strandje: wit zand en helder blauw water. Echt een paradijsje was dit. Echt super mooi. Daarna nog lekker aan ons strandje gezeten en toen op tijd douchen zonder stroom, wat een uitdaging. We gingen naar de andere kant van het eiland om te eten en de sunset te zien. Deze was helaas niet heel mooi. Wel op een heel leuk plekje gegeten, lekker bbq! Daar was ook movie night, dus lekker filmpie gekeken. Rond 11uur gingen we slapen, want de volgende dag was het tijd om naar huis te gaan.

We zouden de boot van 8uur pakken, maar de wekker was niet afgegaan. Dus ik werd wakker om 07.40. Ik moest de boot halen, dus heb alles in mijn koffer gegooid en ben gaan rennen naar mijn boot. Gériah pakte een boot later, maar dat kon ik niet doen want ik moest en zou mijn vliegtuig halen van 12uur! Want mama komt vandaag aan. Heb het uiteindelijk allemaal gehaald en zit nu te wachten op mijn vliegtuig in KL naar HCMC. En dan zie ik mam, tim en maud over een paar uurtjes! Lekker genieten dat ze er dan toch even zijn, stuur zsm weer een update!

Liefs,
Milou

  • 27 Mei 2017 - 19:02

    Opa En Oma:

    hoi milou

    een mooi verslag gelukkig dat je het zo naar je zin heb,
    al veel gezien heb genieten maar.
    alleen dat van bali krijg ik niet maar dat kom nog wel.
    gisteren is papa en mama en maud met isa geweest
    het was gezellig wij hebben genoten.
    tot horens gr opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 102496

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: