We zijn aangekomen in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu We zijn aangekomen in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

We zijn aangekomen in HCMC

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 1

Het was nu dan toch eindelijk zover we vertrekken. Het afscheid nemen valt me zwaarder dan ik dacht. Nu wordt het pas echt realiteit dat ik vertrek. Koffer ingecheckt en na nog een warme chocomel met mama en Jur, is het moment dan toch om te vertrekken. Gelukkig ging alles goed met de controles etc. Dus we konden vertrekken naar London Heathrow. Voordat ik in het vliegtuig ging, had ik Jur zijn brief al gelezen nou de nodige traantjes waren weer aanwezig. Maar hop het vliegtuig in en heb toen alleen maar geslapen. Nou ik heb nog nooit een overstap gemaakt, maar dit ging allemaal goed. Met een bus helemaal naar de andere kant voor mijn terminal. Maar ook hier is alles goed gegaan en is het tijd voor een ontbijtje. Ik wilde de brieven er bij nemen, maar dat lukte me nog niet. Na het ontbijtje ging ik maar zitten en wachten totdat ik naar mijn gate kon. Nu was dan toch het moment dat ik alle brieven opende en de tranen kwamen wel. Deze mensen moest ik allemaal voor een half jaar gaan missen. Ik heb het er nog steeds wel moeilijk mee, maar dat heeft tijd nodig en ik zal hier uiteindelijk een top tijd gaan beleven. De brieven waren super leuk om te lezen, bedankt iedereen! Uiteindelijk werd ik omgeroepen omdat ik nog niet volledig was ingecheckt oepsie. Dus snel naar de gate en daar alles goedgekeurd en hoppa we konden vertrekken naar Ho Chi Minh City. Aan de vliegreis leek maar geen einde te komen, paar uurtjes geslapen maar voor de rest schoot het maar niet op. Na een vlucht van bijna 12uur zijn we er dan toch. Goed aangekomen, geen problemen met douane en ook geen problemen met mijn bagage. Nu wordt het tijd om een simkaart van hier te kopen en een taxi te regelen naar het hostel. Taxi is nogal een gedoe zo 's morgens vroeg, want de officiële taxi's die goedkoper zijn beginnen pas vanaf 7uur... Helaas. Maar ik wil nu ook gewoon lekker naar mijn hostel dus taxi in. Ging allemaal goed. Maar ik was er natuurlijk al heel vroeg bij het hostel en het was nog dicht, heel fijn en raar maar uiteindelijk doet een lief mannetje open en brengt me naar mijn kamer. Een hele fijne kamer is het met airco, tweepersoonsbed, eigen badkamer dus bevalt prima. Ik zal ook moeten beginnen met op zoek gaan naar een eigen plekje, maar dat moet wel goedkomen denk ik! Ik ga vanmiddag even kijken in de stad hoe het er allemaal is. Twee dingen die me zijn opgevallen: 1. het is hier bloedheet en 2 vietnamezen spreken niet zo goed Engels. Het zal allemaal wel goedkomen. Ik ga me nu lekker opfrissen en eens op pad!

  • 02 Februari 2017 - 17:27

    Alain En Jolie En Dinand :

    Lieve Milou,

    Een leuk verhaal en het komt goed ben ik van overtuigd je bent een sterke vrouw.
    We zijn trots op je ik Dinand en Jolie.
    Ik heb verhaal verteld aan de kinderen en vonden het leuk.
    Weet niet of Daniëlle dit krijgt maar zal fijn zijn als ze ook op de hoogte gehouden word zodat ze de kinderen het kan vertellen als ze bij haar zijn.
    We zijn trots op je.
    Veel liefs Dinand Jolie en Alain

  • 03 Februari 2017 - 19:13

    Fabiënne:

    Hoi Lieve Milou wat leuk om dit allemaal te lezen.Heel begrijpelijk hoor dat je het zo nu en dan kwaad had.Ik vind het heel knap van je dat je dit onderneemt en het gaat vast allemaal goed komen.Ik ben blij om te lezen dat de reis goed is verlopen.heel veel liefs van de steenbakkertjes.

  • 04 Februari 2017 - 12:24

    Tante Annelies:

    Lieve milou, wat leuk om wat van je te horen. Wees voorzichtig en pas heel goed opp j

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 102509

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: