Dag 3 en 4 in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 in HCMC

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

05 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nou we zijn weer iets verder! En het gaat beter met me. Heb mijn eigen appartementje natuurlijk wat erg fijn is. Twee klasgenootjes van mij zitten er ook in dus ook fijn! We hebben gisteren en vandaag door de stad gelopen en toeristische attracties bezocht. We wilden eerst gaan wandelen was een halfuurtje, maar jeetje dit was warm dus toch maar snel een taxi voor die euro haha. We zijn naar het beroemde postkantoor geweest en hebben de Notre Dame Cathedral. Heel indrukwekkend wel en overal zie je foto's van Ho Chi Minh zelf. Daarna gingen we opzoek naar een restaurantje en kwamen in een hoofdstraat uit, ben eventjes de naam vergeten en al die letters hier, maar was ook gaaf om te zien. Toen begon het met regenen dus hebben we snel een restaurantje gezocht en vietnamees gegeten, jammie! Na het eten zijn we naar een grote supermarkt gegaan, omdat we nog handdoeken, schoonmaakmiddelen enzo nodig hadden. Wat een drukte echt waar, een winkel waar ze alles hebben, vergelijkbaar met een Walmart. Hierna was het al 10uur voordat we thuis waren dus hebben we nog even schoongemaakt douchen en lekker richting bed.

Vanmorgen hebben we op het gemakje gedaan. We zijn naar het War Remnants Museum. Dit is een museum over de Vietnamese oorlog indrukwekkend om te zien. Door dit museum begin je ook de historie te snappen en zie je wat dit land allemaal heeft moeten doorstaan. Desondanks, zijn de meeste mensen hier erg vriendelijk! Daarna hebben we heerlijk gegeten bij een vietnamees mexicaans heerlijk was het! Daar was ik echt even aan toe. Daarna zijn we teruggelopen naar het appartementje. En nu zit ik hier mijn blog te schrijven. Morgen gaan we voor 3 dagjes naar Vung Tau. Dit ligt op 1uur en 20min varen met een bootje. Vung Tau is een ideaal plaatsje voor aan de drukte te ontspannen zeggen ze dus we gaan morgen op pad daar.

HCMC is echt een overweldigende stad en daar moet ik echt nog aan wennen. De stad is erg groot en kan het ook nog niet goed plaatsen waar alles ligt zeg. Maar daar hebben we nog tijd voor. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

  • 05 Februari 2017 - 17:40

    Gerard:

    Goed om te horen dat je het al wat begint te wennen daar. En het is leuk om te lezen wat je daar allemaal aan het doen bent.

  • 05 Februari 2017 - 21:56

    Oma En Opa:

    gelukkig dat het wat beter gaat ,en wanneer moet je op school beginnen.
    en geniet maar hoor gr opa en oma

  • 06 Februari 2017 - 12:20

    Piet Hap:

    hoi Milou,
    fijn dat het beter gaat alles went behalve een vent zeggen ze, nou jij komt er echt wel doorheen hoor maak je niet te druk.
    Ander land,andere cultuur,gewoontes alles heeft dan even ze tijd nodig toch?
    Komt natuurlijk bij dat de taal niet echt makkelijk is bij de hotels en toeristische bezienswaardigheden
    zullen ze misschien wel een beetje Engels eigen zijn maar daar zal het wel mee ophouden.
    Met handen en voeten kun je ook wel wat duidelijk maken . het is even niet anders.
    Jij hebt een gezond verstand en het gaat je zeker lukken ben ik van overtuigd.
    Nou doe alle loempia's de groeten en heel veel succes en sterkte
    veel liefs van de Happertjes

  • 06 Februari 2017 - 15:37

    Fabiënne:

    Fijn om te lezen dat het beter gaat Milou. Vol houden zo maar dat gaat jou wel lukken denk ik. gr weer van de Steenbakkertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 102497

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: