Hallotjes! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Hallotjes! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Hallotjes!

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

18 Maart 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoihoi allemaal,

Daar ben ik weer na een weekje waar in principe niet heel veel in is gebeurd, maar misschien maar eens wat meer vertellen over school, want het lijkt nu net of ik niet naar school moet.

School is eigenlijk best saai, maar de meeste leerlingen zijn wel echt lief. Je merkt wel echt dat de leerlingen die ook gewoon mijn leeftijd zijn, zich gewoon nog gedragen als een klein kind. Ze schreeuwen door de klas, geen respect voor de leraar. Ook op school, is het niveau van Engels erg laag, maar ze doen wel hun best om te communiceren. Bij 1 vak; money management; hoeven we niet meer naar de les. We moeten alleen nog maar daarvoor huiswerk maken. Een vak vind ik wel echt moeilijk, maar de rest ga ik sowieso gewoon halen. Er zit hier ook een Nederlandse docent op school. Die heeft ons even verteld hoe het hier op school eraan toe gaat. Het is dus zo dat dit een privé school is en de kinderen zijn dus verwend. Mocht er een kind een toets niet gehaald hebben, gaat het management naar de docent toe van hoe komt het dat de leerling het niet gehaald heeft. Dus ik maak me er niet heel veel zorgen om. Ook is het zo dat wij best veel kunnen maken, omdat wij de eerste echte groep internationale studenten zijn. Ze willen natuurlijk dat wij positief thuis praten over deze universiteit, dus dat komt echt wel goed! Heb ergens halverwege als het goed is mijn eerste tentamen.

Nu even over mijn weekje. Ik heb nog mijn ups en downs na alle omstandigheden. Heb een paar keer deze week wel diepe down gehad door hoe het gaat tussen mij en Jur, maar dat is helaas niet anders. Ik kan er niks aan veranderen en ga hiervoor niet alles opgeven hier, want ik ben hier uiteraard om mezelf te ontdekken en om te genieten.

Vorige week vrijdag zijn dus mijn hechtingen verwijderd. Ik was erg zenuwachtig voordat ik naar het ziekenhuis moest, ik was bang voor het resultaat. Het is zeker niet mooi, maarja het hoort er maar bij. Nu even goed crempie smeren en hopen dat het nog een beetje goed opdroogt.
Zaterdagmorgen, kregen we een mail van school dat we maandag een photoshoot hadden. Spannend, maar voor mij heel handig met dat mooie nieuwe litteken :(. Maandag was het dan zover, we kregen een mooi oranje polo van school die we aan moesten doen. Eerst hadden we een interview. En daarna werden er allemaal foto's van ons gemaakt in de bibliotheek hier. Dat was zo lachen. Ik moest ook met een jongen net doen alsof we aan het praten waren over school. Dit ging nogal moeilijk, want die jongen kon geen engels; heel handig. Hieronder de link met de foto's op onze schoolsite. Helaas is de tekst alleen in het Vietnamees.
http://www.hutech.edu.vn/homepage/tin-tuc/hoat-dong-sinh-vien/14561967-big-and-tall-an-tuong-hutech-trong-mat-sinh-vien-ha-lan

We zijn van de week ook nog naar district 2 geweest, hier hebben we heerlijk aan het water gegeten. District 2 is voor de expats, dus de prijzen liggen hoger, maar de huizen zijn ook zo mooi. Voor de rest hebben we van de week best wel veel tijd in school gestoken. We zijn ook nog gaan golfen en jahoor op den duur kreeg ik de smaak toch wel te pakken.

Gisteren waren het Miss-verkiezingen bij ons op school. Dit is wel echt een big happening. Ik mocht bijna nog meedoen, maar helaas ik was net te laat. Was wel lachen geweest, maar jeetje het was zo druk en dan al die jurken enzo, ook niet echt iets voor mij. Daarna nog even lekker een biertje op backpackerstreet. We hebben bitterballen gevonden, dat gaan wij de volgende keer sws proberen!!

Dit weekend blijven we toch nog maar in de stad. Dá Lat moeten we sowieso nog uitstellen, want dit is ook met canoying, raften dus is nog iets te heftig voor met mijn lip. Mui Ne is lekker strand, maar dus veel zon en dat is ook niet echt goed voor een litteken, dus gaan we waarschijnlijk volgend weekend weg. Waar ik ook echt wel naar uit kijk, omdat ik nu best een tijdje rust heb genomen. Vanaf maandag kunnen we weer gaan sporten, daar gaan we ook maar gelijk weer mee beginnen.

Nu heb ik les, dus ik ga weer verder opletten.

Liefs,
Milou

  • 10 April 2017 - 12:13

    Oma En Opa:

    hoi milou

    leuk dat berichtje hoor
    maar zet jurgen maar op zij dat wordt niets hoor
    knipperlicht relatie wordt dat.
    en je bent nog jong hoor .
    er kunnen wat fouten in zitten want mijn bril is
    nog niet aangepast.
    verder geen nieuws.
    opa is druk in het huishouden
    gr opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 102504

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: