Vakantie met de family - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Vakantie met de family - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Vakantie met de family

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Mei 2017 | Vietnam, Hanoi

Hoihoi,

Hier ben ik weer na een goeie vakantie met mam, Tim en Maud. We kwamen allemaal op hetzelfde tijdstip in aan HCM, dus ik zag ze al bij de douane. Het was heel erg raar om hun weer te zien, maar was er echt heel blij mee! Heel fijn om weer bekenden gezichten te zien, te kunnen praten over alles wat er gebeurd is, en het was ook echt leuk om ze te laten zien waar ik nu eigenlijk zit. Het is zo raar voor mij om te bevatten dat alles thuis gewoon doorgaat. Ik heb ook het idee dat ik gewoon op een andere planeet leef. Ik zal eens vertellen wat we allemaal hebben gedaan en gezien.

De eerste dagen zijn we door HCM gegaan en hebben we ook de Cu Chi tunnels gedaan. Deze had ik gedaan, maar ben toch meegegaan want wilde toch wel graag schieten met een geweer (AK47). Dit was wel echt gaaf om te doen. Na 3 nachten in HCM hebben we de bus gepakt naar Can Tho. Can Tho behoort tot de Mekong Delta. We verbleven hier in een super leuke homestay met een Australische familie. (altijd handig om contacten te hebben als we die kant op willen). We hebben hier de drijvende markt bezocht en gefietst over de verschillende eilandjes samen met Jack. Jack was onze entertainer en zorgde voor alles. Een hele lieve jongen was het en er alles aan deed om iedereen het naar zijn zin te maken. Het eten was hier ook verschrikkelijk lekker. Hier hebben we ook 2 nachten geslapen. Ik zelf ging na Can Tho terug naar HCM voor even 2 dagjes naar school. Mam, Tim en Maud zijn toen naar Hoi An gegaan. Dit plaatsje staat ook nog op mijn to do list als ik klaar ben met school. Woensdag hebben we allemaal het vliegtuig gepakt naar Hanoi. Vanuit Hanoi hebben we 's avonds de trein gepakt naar Sapa. Hier hadden we een homestay geboekt via Facebook gevonden. We verbleven bij Mama Gia. Haar Engels is echt goed, ze kan alleen niet lezen of schrijven. We hadden ook geen bevestiging, ik had alleen met haar gebeld. Maar na een slechte nachttrein stond ze toch echt op ons te wachten. Ze is echt een schatje en was heel erg lief. We hebben een leuke hike met haar gedaan naar haar huisje midden in de bergen. De bedden waren niet super en het weer zat niet mee. Maar ik vond het wel even heerlijk wat kou dacht ik. Maar met 16 graden had ik mijn winterjas nodig naar mijn idee. Het eten was verrukkelijk lekker en haar familie was super lief. De mama's uit Sapa denken dat wij Nederlanders zo lang zijn, omdat we zoveel fietsen en aardappelen eten. Oja, Amsterdam let you make feel happy, happy weed. Ze weten daarom wel weer veel van alles. De volgende dag weer een hike terug naar de stad en 's avonds weer terug met de nachttrein naar Hanoi om de stad daar te gaan ontdekken.

In Hanoi hadden we wel weer even heerlijk een hotel met een lekker bed en een lekkere douche. We hebben die dag lekker door de stad gewandeld en lekker wat geshopt. Ook heerlijk gegeten en de tours geboekt voor de volgende stops.

De volgende dag vertrokken we met een prive-busje naar het noorden om de waterval bij de grens met China te zien. Ook hebben we een een heel groot meer bezocht. De tour was in totaal 3 dagen met helaas achteraf iets te veel bus. Maar wel in super mooie homestays gezeten, lieve mensen allemaal ontmoet en weer een nieuw stuk cultuur gezien. Ook hebben we gezien hoe arm ze wel niet zijn in het echte noorden. De waterval was echt op de grens met China dit was zo bijzonder. Want aan de andere kant van het water was gewoon China. Heel jammer dat we niet even de grens over konden voor een stempel.

Na deze 3 daagse tour hebben we onze trip afgesloten met een boot trip in Halong Bay. Dit was echt een bijzondere ervaring. De bemanning was echt enorm lief en de slaapcabines waren ook echt super prima. Het eten was ook echt heerlijk weeral. (we hebben echt heel veel gegeten tijdens onze vakantie, wat natuurlijk ook wel erg belangrijk is). Halong Bay staat bekend om de rotsen die uit de zee komen. We hebben daarom ook daar gekayajakt echt super leuk om te doen. Maud en ik hadden een hele goeie samenwerking. Het was echt super leuk en relaxed. Na 2 dagen (1nacht) op de boot zijn we die avond weer teruggevlogen naar HCM. Mam, Tim en Maud moesten vrijdag weer naar huis vliegen. Dus hebben we vrijdag lekker gechilld aan het zwembed bij het hotel. Lekker op gemakje.

's avonds gingen ze helaas alweer naar huis. Het afscheid was toch wel weer moeilijk. Het was erg raar om alleen achter te blijven. Maar zodra ik weer thuis was, was ik er weer aan gewend om weer gewoon in het appartement te zitten. En heb zaterdag ook nog even de tickets voor Tim en mij geboekt naar Bali om daar Ralph en Ineke te gaan opzoeken. Manman, hier kijk ik ook alweer naar uit. Dus donderdag (11mei) vlieg ik naar Bali en lekker tot 23 mei even weer weg en weer genieten. Ik kijk er naar uit :)

Ik laat jullie weten hoe Bali was, deze week doe ik even op gemakje omdat ik niet helemaal lekker ben dus even goed uitrusten voordat we naar Bali gaan en daar gaat genieten en ontdekken.

Keep you posted

Liefs,
Milou

  • 08 Mei 2017 - 15:14

    Fabiënne:

    Hoi Milou leuk dat jullie zo hebben genoten.Hopelijk word je niet ziek.gr en geniet ze verder.de Steenbakkertjes.

  • 09 Mei 2017 - 21:08

    Tante Annelies:

    Blij dat het allemaal zo goed is gegaan.helaas doet afscheid nemen altijd pijn, ik he hier al genoeg ervaring mee. Hopelijk gaat het verder goed met jou.nogmaals geniet ervan en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 102510

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: