Dag 1 en 2 in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 in HCMC - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 in HCMC

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

04 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoihoi allemaal,

De eerste dag viel me heel zwaar. Ik voelde me heel erg alleen en nog steeds wel. Maar we zijn nu wel al met een groepje van 4. De eerste dag heb ik voornamelijk eerst geslapen en daarna ben ik even naar een supermarktje geweest in een winkelcentrum. Daarna ben ik terug naar mijn kamer gegaan, voelde me nog niet echt op mijn gemak, had ook het idee dat ik alleen zat in het hostel niet fijn! Maar ik heb heel veel geluk gehad dat een Nederlandse jongen, Nigel, mij een berichtje had gestuurd. Boven hem was nog een appartement vrij. Dus daar zou ik al naar kunnen kijken. Ik was al heel blij dat ik een berichtje had gekregen en al een optie had. Aan het einde van de middag was het keihard aan het regenen en zoals we hier niet gewend zijn het bleef maar regenen. Dus ik wilde uiteindelijk wat gaan eten, maar helaas het regende zo hard. Dus heb bij mijn hostel iets kleins gegeten. Daarna ben ik mijn bed gaan liggen en om 12uur probeerde ik te gaan slapen, maar het lukte me maar niet. Ik miste iedereen en ook dat doe ik nog steeds. Uiteindelijk ben ik om 4uur in slaap gevallen en heb dan toch tot 9uur geslapen. Ik ging er vroeg uit omdat ik het appartementje ging bekijken. Nou ik had een klik met Nigel wat ik ook erg belangrijk vond. Dus ik dacht ook dit kan ik niet laten schieten. Ik ga nog wel op zoek naar een huisgenootje of miss dat mijn 2 klasgenoten erbij komen dat zou ook gezellig zijn. Dus ik dacht ook gelijk laat ik maar gelijk gaan verhuizen, kon er ook gelijk in. We zijn met Nigel, Tim en Ralph (Tim en Ralph zijn klasgenootjes van mij uit NL) naar district 1 gegaan hebben hier wat rondgelopen en alle indrukken op ons af laten komen. Want het is een stad die niet stil staat, maar dat is mooi om te zien, maar ook heftig. Na een dagje op pad geweest te zijn, gingen we terug naar ons appartement. Maar het appartement stond al een tijdje leeg dus ik ging het eerst maar even alvast wat schoonmaken. Maar ik had 's avonds nog bezoek van een kakkerlak bah! Maar die heb ik mooi de deur gewezen en is nu nog niet teruggekomen, gelukkig maar! Die nacht kon ik ook weer niet slapen maar is me uiteindelijk rond een uur of 5 toch gelukt. Om half 10 maar uit bed, want het is hier toch echt wel warm! Weer even lekker gedoucht. Ik dacht ga nu eerst even mijn blog schrijven zodat jullie weer een beetje op de hoogte zijn.

Vandaag ga ik naar een grote supermarkt en de stad sowieso ook nog in, dus ben benieuwd! Ik heb het nog wel zwaar en moeilijk, maar ik denk ook stel voor dat ik me over een paar weken nog zo voel dan is het niet waard, maar ik ga er alles aan doen om het hier zo fijn mogelijk te hebben. Nigel zijn vader is er nog en die vertrekt vandaag naar een eilandje. Tim, Ralph en ik zullen er misschien ook nog op uit trekken om even weg te zijn uit een stad en even een vakantie gevoel te krijgen. Zodat we met een frisse blik naar een school kunnen, ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen.


Liefs, Milou

  • 04 Februari 2017 - 12:47

    Fabiënne:

    Hee Milou ik weet zeker dat het allemaal goed komt hoor Jou kennende. Wennen kost tijd hoor toch zeker als je op de vreemde zit. Je bent nu gelukkig niet meer alleen en dat zal een hoop gaan schelen. Kop op meid je kan het. Lieve gr weer van ons.

  • 04 Februari 2017 - 16:41

    Oma En Opa:

    HOI MILOU

    HIER IS HET SLECHT WEER HOOR,EN HET GAAT WEER VRIEZEN.
    OPA IS NAAR DE VOETBAL.
    WIJ BEGRIJPEN ER KOM VEEL OP JE AF.
    MAAR DAT KOM WEL GOED WANNEER BEGIN DE SCHOOL.
    VELE GRORTJES OPA EN OMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 102545

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: