Bali was aan! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Bali was aan! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Bali was aan!

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

24 Mei 2017 | Indonesië, Seminyak

Hoihoi,

Daar ben ik weer, helemaal uitgerust terug uit Bali. Wat is Bali geweldig, kan gewoon niet wachten om weer terug te keren naar Bali. Ik zal jullie eens even meenemen door mijn 12 dagen bali.

De eerste dag toen we aankwamen was het al laat dus zijn we op tijd gaan slapen. Tim en ik hadden geluk, want we hadden al gelijk een upgrade te pakken. De volgende dag gingen we ontbijten bij INGKA. Oh my god, dit is zo lekker. Hier hebben ze heerlijke smoothie bowls. Echt verschrikkelijk lekker dat ik ze bijna iedere dag heb gepakt. We hebben vrijdag onze eerste echte dag in Bali, lekker gechilld bij beachclub Finns. Heel mooi, infinity pool uitkijkend over het strand. Toen we 's avonds teruggingen, hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje onderweg: kipfilet, mais en lekkere groentjes. Kipfilet hadden we allemaal toch gemist, want dat kennen ze hier niet echt in Vietnam.

De volgende dag hadden we echt ook weerlijk gegeten bij de Canteen: smashed avocado met poached eggs. Ook weer echt mega lekker, daar ben ik echt verliefd op geworden. We zijn daarna naar the lawn gereden. Hier kan je ook lekker liggen op een grasveldje, infinity pool met uitzicht op het strand was ook aanwezig. 'S Avonds bij een vitrine gegeten. Echt super leuk concept ook, je kiest gwn lekker uit een kast wat je op je bord wilt hebben. Echt super lekker weer. Zoals je waarschijnlijk merkt is eten wel echt belangrijk he.

Die dag erna gingen we naar het verlaten pretpark. Dat was echt super gaaf, alles was een beetje ingestort, genoeg onkruid en graffiti. Echt gaaf om te zien. 's Middags hebben we heerlijk gechilld aan het strand bij Sanur. Heerlijk op gemakje. In de avond hebben we echt bij een super leuk tentje gegeten. Het had uitzicht op de rijstvelden en we zaten er met zonsondergang, heel mooi! Het eten was ook echt verschrikkelijk lekker weer. Het was een klein tentje en het was echt een leuk tentje. Tip om daar zeker te gaan kijken als je naar Bali gaat: D'Garick .

De volgende dag stond Ubud op de planning. Lekker door de rijstvelden gereden, watertempel bezocht, koffieplantage, campuhan ridge walk gedaan. En het bekendste rijstveld opgezocht. Echt super mooi is deze! Foto's volgen op Facebook.

Na Ubud hadden we een kort nachtje, want om 1.15 ging de wekker. We gingen de Batur (vulkaan) beklimmen. De klimming zelf viel mee, maar we klommen in het donker dus dat maakt het wel zwaarder. We hebben de zonsopgang bekeken op de top. Er waren alleen jammer behoorlijk wat wolken, maar toch een paar mooie shots. De terugweg was een stukje zwaarder, want het is allemaal losse steentjes. Het was wel echt een super ervaring. Maar deze dag hebben wij ook niks meer gedaan. Lekker gelegen en gechilld bij het zwembad.

De volgende dag ging ik op zoek naar de buddha to buddha fabriek op Bali met succes. Inkopen zijn gedaan. De winkel stond echt vol met Nederlanders. Je kan hier ook nog echt zien hoe de sieraden worden gemaakt. Echt super mooi om te zien. Die middag hebben we weer lekker gechilld bij Mrs. Sippy. Heerlijk zwembad en bedjes echt een heerlijk relaxed middagje.

De volgende dag gingen Tim en ik naar Nusa Lembongan. Wat een paradijs is dit. Hier hebben we verschillende dingen gedaan. Devil tears, mushroom beach, dream beach. Dagje naar het andere kleinere eiland Ceningan. Dit was een prachtig eiland. Ik ben hier ook van een klif gesprongen van 14 meter! Echt heel gaaf en ook wel eng, want je springt bij de rosten dus je moet wel echt op het juiste moment springen.

De volgende dag zijn we een morgen gaan snorkelen in een vissersbootje. Kletsnat, hoge golven, maar wel echt super mooi. We hebben met roggen gezwommen en tussen heel veel visjes. Echt super leuk ook weer. 's middags heerlijk op gemakje aan het mooie strand en 's avonds ook weer heerlijk gegeten aan het strand. Dit was dan ook bijna onze laatste dag in Bali en onze laatste avond in Nusa Lembongan.

Maandag hadden we de boot teruggepakt naar Bali. Hier weer lekker dagje gechilld bij Mrs Sippe. 's avonds gezellig gegeten met Ineke en vriendinnen. Tim en ik zijn 's avonds nog naar Motel Mexicola geweest. Dit was zo leuk, we hadden hier afgesproken met 2 klasgenootjes die ook op Bali zitten. Echt super gave club, een super moment om onze bali te reizen te eindigen.

Nu alweer terug op school en morgen vertrekken we als het goed is naar Da Lat. Weer even een weekendje weg.