Paar dagen weg Vung Tau en back in the city! - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Paar dagen weg Vung Tau en back in the city! - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Paar dagen weg Vung Tau en back in the city!

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 Februari 2017 | Vietnam, Vũng Tàu

Nou we zijn drie dagjes weg naar Vung Tau. Dit was echt heerlijk om even te ontsnappen aan de drukke grote stad. We zouden de boot van 12uur pakken, daar aangekomen vaart de boot van 12uur niet. We konden dus 2uur gaan wachten op de volgende boot. Beetje rondgelopen bij het water, maar zo heel veel stelt dat ook niet voor dus we gingen maar zitten en wachten totdat de boot komt. De recensies over de boot waren verspreid en we kunnen dat nu wel begrijpen! De boot die vliegt over het water met een snelheid tot de max, maar we hadden wel airco, opladers en we kregen een flesje water. Na een boottocht van ruim 1,5uur waren we aangekomen. Het echte witte strand met heldere zee was het niet, maar het was al een verkoeling tot en met. We hebben eerst een pizza gegeten bij David's pizza, dit smaakte! Toen was het tijd om ons hostel te gaan bezoeken. Hele lieve vrouw die ons hielp en waar we alles konden vragen. Prima kamer, wel met zijn tienen delen, maarja dat is dan blik op oneindig. Daarna zijn we naar het strand gegaan, heerlijk was dit gewoon al even wat wind en niet zo plakkerig weer. Het was nog steeds warm maar gewoon beter! Na een wandeling hebben we nog wat gedronken op een terrasje. Toen lekker naar bed gegaan. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en hebben we rondjes gereden over het stukje van Vung Tau. De vuurtoren bekeken, het jezus beeld, de stranden en gewoon genoten! Na ons tourtje zijn we lekker aan het strand gaan liggen heerlijk was dit. 'S Avonds gingen we uiteten bij een super leuk restaurant aan het water met allemaal vietnamezen. Het was zo druk en het was gewoon dinsdag! Heerlijk visje gegeten echt heerlijk! Na het eten zijn we terug gegaan naar het hostel, want de volgende morgen ging de wekker om 5uur. We gingen de zonsopgang bekijken. Hij was niet schitterend, maar wel leuk om te zien en zeker ook om te zien dat de stad dan al zo levendig is. Wij zijn nog wel even terug ons bed ingekropen hoor! We zijn toen gaan ontbijten bij bistro 9. Daar heb ik heerlijke pancakes op, jammie! Daarna was het tijd om terug te gaan naar HCMC. We pakten deze keer een busje omdat eens te proberen. Nou dat was nog wel eens wat! Het verkeer is hier echt ongelofelijk. Onze chauffeur reed gwn achteruit op een kruising omdat er toch nog iemand mee moest waar hij al voorbij was gereden. Pakte hij een scooter mee, gelukkig viel het mee en zullen ze het hier ook wel gewoon zijn. voor de rest ging het allemaal goed, behalve dat we opeens het busje werden uitgezet toen we in HCMC waren, maar toen hebben we een taxi gepakt naar ons appartementje. 'S avonds terug de stad in gelopen om wat te gaan eten. We gingen naar een restaurantje waar we alvast kunnen wennen aan het Vietnamese eten. Het was heerlijk echt waar! Lekker noodles met kip en groenten en een speciale saus, kostte ons welgeteld 2,10€. Daarna weer lekker naar huis, want we moesten de volgende dag wel weer vroeg op om voor een kleine introductie naar school te gaan. Nou dit was wel iets hoor. We hadden onze vakken al gekozen. Rooster is als volgt ongeveer; Blok 1 hebben we 4 vakken, dit betekent van dinsdag tot en met zaterdag naar school!!! Dat is wel heel veel ;(:(:(. Blok 2 hebben we dan maar 2 vakken en zullen we waarschijnlijk maar 2 dagen naar school moeten.

Maatja we zullen wel zien hoe het allemaal straks gaat. Op school zijn ze in ieder geval wel erg vriendelijk en ze willen je heel graag helpen dat is ook al heel fijn! Dus ik zie het nog wel zitten, alleen erg jammer dat we veel naar school moeten maar we zullen het allemaal nog wel zien hoe het gaat lopen.

Liefs,
Milou

Ps. Ik mis jullie allemaal wel hoor!

• 09 Februari 2017 - 16:25

Opa En Oma:

leuk hoor dat het goed, en het eten goed is geen aardappelen
    ha ha ha.
    mis je het thuis front of ben je het al wat gewend.
    hier gaat het weer vriezen.