Schoolkamp - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Schoolkamp - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Schoolkamp

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 April 2017 | Vietnam, Mui Ne

Hoi allemaal!

Na een weekje school met bijna iedere dag sporten na school, chillen aan het zwembad en toch maar beetje aan schoolwerk gedaan, mist ik Mui Ne toch wel. Kijk al weer helemaal uit naar mijn volgende tripje. Mama, Tim en Maud komen over een 2 weken, whohoo daar heb ik echt wel zin in! Maar daarvoor hebben we eerst nog tentemans. Ons rooster wordt woensdag vast gelegd, maar we gaan ze sws eerder maken dan de rest van de klas. Eigenlijk hebben wij tentamens wanneer mama aankomt die week, maar school kan dat gelukkig voor ons verplaatsen. Voordat mama komt, ga ik nog eventjes een paar dagjes weg. Ik heb alleen nog geen idee waar naartoe: miss Cambodja, Phu Quoc of miss wel Nha Trang. Allemaal even op gemakje bekijken en kan het toch pas vast leggen als mijn tentamenrooster vast zat. Maar jeetje ik zit gwn bijna op de helft, dat is toch wel echt voorbij gevlogen. Strakjes natuurlijk lekker met mama dan naar bali. Heerlijk vooruitzicht.

Mijn afgelopen weekendje was wel bijzonder. We hadden namelijk schoolkamp. We zaten te twijfelen om te gaan, want onze klasgenoten waren niet echt enthousiast over dit kamp, maar hop ach hoe erg kan het zijn en het is toch wel leuk om mee gemaakt te hebben. Zaterdagmorgen om 6.30 vertrokken we naar ons kamp terrein. Dit was eigenlijke een klein attractiepark en dan afgehuurd door onze school. Het park heet Dai Nam Park. De regen kwam ons al tegemoet, maar ach we houden de moed erin. Het is hier namelijk niet zoals in NL. Na een klein uurtje in de bus te hebben gezongen, muziek gemaakt en opdrachten hebben gedaan komen we aan. Oja, de bussen hier zijn niet van die luxe touringbussen als bij ons. Het zijn gwn de lijnbussen en die lopen ook al een tijdje achter en je kan best met zijn drieën op twee stoelen zitten of gwn staan, maar dat is juist super leuk om te zien, niemand doet er ook moeilijk over. Maar toen we aankwamen, gingen we naar onze tentenkamp kijken. Jeetje wat waren we met veel echt er stonden zoveel tenten. De tenten zijn eigenlijk gemaakt voor 4 personen, maar je slaapt er toch wel met zijn 8/9 man in. Wij dachten dat we geluk hadden en dat we in de begeleiderstent mocht, maar niks was minder waard uiteindelijk mochten we bij onze klasgenoten gaan liggen. Wel hartstikke leuk. Kamperen kennen ze hier volgens mij niet, althans wij slapen op een luchtbed of een matje. Hier hebben wij een nacht op de betonnen vloer geslapen in de buitenlucht. Veel geslapen hebben we uiteindelijk natuurlijk niet, maar het was wel echt lachen. De jongens zijn natuurlijk erg groot en ik voor Vietnamese begrippen zelfs ook al, was er uiteindelijk geen plek meer voor 2 medestudenten dus die hebben uiteindelijk gwn niet geslapen :O.

Maar wat hebben we zaterdag gedaan. We kamen dus rond 8uur half 9 aan en het was al hartstikke warm. Wij hadden nog niet ontbeten dus we gingen eerst ontbeten, jammie rijst 's morgens vroeg. Daarna hebben we fietsen gehuurd en rond zitten fietsen op het park. Het was een tandem fiets, maar hier gaan ze dan met zijn 4en ook op zo'n fiets dat past ook wel. Na het zweten van het fietsen, wilde we maar een ding en dat was zwemmen. Maar we zouden eerst lunchen en dan zwemmen. Pfoe, het was echt warm en ik had het eigenlijk wel gehad. Onze lunch bestond uit rijst met boontjes en een soort van kip (of het echt kip was betwijfelde we), smaakte wel! Eindelijk na de lunch gingen zwemmen, even al dat zweet van me af. Het was super leuk het zwemmen. De klasgenoten van ons konden alleen niet zwemmen. Studenten hadden ons ingesloten in een kring en gingen allemaal water naar ons toe spetteren. Kleine kinderen ook allemaal hello zeggen en vragen wat je naam is, super schattig! Dus dat was echt wel leuk, uiteindelijk werd het wel heel donker (de lucht) en zijn we uit het water gegaan. Het was ook tijd om te gaan eten. Diner bestond wel geteld ook uit rijst met boontjes, spinazie, kip en scampi's. Daarna was het tijd voor een feestje. Bier gingen open, iedereen gingen dansen en springen. Dit was echt super leuk en lachen. Op den duur, wilde er ook allemaal jongens op de foto's. Ook vrienden/vriendinengroepjes natuurlijk met de blanken, you know new friends haha. Dat doen ze echt graag, maar is ook wel lief hoor. Uiteindelijk hadden we ook nog een kleine bbq rond half 11. Hierna nog wat gefeest en daarna het beste van de nacht gemaakt om te slapen. De volgende dag hebben werden we al om 5.45 wakker gemaakt. De tenten moesten we opruimen en rond 09.00 gingen we terug naar de stad.

Vandaag heb ik helemaal niks uitgevoerd, behalve slapen douchen en liggen, even bijkomen.

Volgens mij had ik verteld dat ik een appartement heb gehuurd met 2 klasgenoten. Nu zijn er 2 slaapkamers en 1 slaapbank in de leefruimte. Deze maand is het aan mij om op de bank te slapen, dus daar ben ik nu ook naartoe verkast. Ik ben benieuwd.

Foto's van mijn reis zijn te vinden op Facebook :) het kost me namelijk heel veel tijd om ze hier op te laden. En ik stuur jullie weer een update als mijn tentamens erop zitten en de vakantieperiode mag beginnen!

Liefs,
Milou

  • 02 April 2017 - 16:37

    Oma En Opa:

    hoi milou

    leuk dat je zo geniet dat kunnen ze niet meer afpakken hoor.
    het was was
    weer een mooi verslag.
    verder gaat het goed als ik begrepen ben je ver huist of ruilen
    jullie van kamer.
    hier is het ook mooi weer.
    verder alles goed
    gr opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 102567

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: