Mūi Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu Mūi Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Milou Bogaert - WaarBenJij.nu

Mūi Né

Door: Milou Bogaert

Blijf op de hoogte en volg Milou

27 Maart 2017 | Vietnam, Mui Ne

Wauw wat waren dit een heerlijke dagen! Na alles wat er gebeurd is, had ik dit dan toch echte ven nodig. Ik ben gewoon bijna vergeten wat er daarvoor allemaal is gebeurd. Ben in ieder geval gewoon naar school geweest en ben weer begonnen met sporten, dat is ook al weer heel fijn om ergens je energie weer in kwijt te kunnen. Voor de rest heb ik van de week niet heel veel bijzonders gedaan. Maar donderdag vertrokken we naar Mui Ne. Mui Ne ligt op 5uurtjes rijden van Ho Chi Minh City en ligt aan het strand.

Na alles wat er gebeurd was dit echt een heerlijke ontsnapping. Jur en ik hebben helaas geen contact meer, maar het is denk ik toch wel beter zo voor ons. Ook voor mij om het allemaal los te laten en om hier heerlijk te genieten. Lekker reizen, nieuwe mensen leren kennen en voornamelijk het ervaren om zo ver weg te zijn van mijn vriendinnetjes, familie, vrienden en alle onze gewoontes in NL. Het hostel wat we hadden geboekt is echt mega chill. Heeft 3 zwembadden, heerlijke restaurant en een belg als eigenaar. We zijn een dagje naar het strand geweest. Mooi strandje heerlijk rustig, maar wel veel wind. Dus we zijn na 2uurtjes teruggegaan naar het hostel en daar lekker aan het zwembad gechilld. Iedere avond pas laat uiteten echt het ultieme vakantiegevoel. Ook nog een avondje lekker cocktails gedaan bij een beachclub ook heerlijk!

Maar het gaafste wat ik hier heb gedaan is een ochtend tour. Mui Ne staat bekend om de zandduinen dus die moesten we wel gaan bezoeken. Ze hebben de witte zandduinen en de rode zandduinen. Om half 4 de wekker om de zonsopgang te zien op de witte zandduinen. Je kan naar boven lopen of een quad huren bij de witte zandduinen. Wij gingen met de quad zware motor natuurlijk anders komen we de bergen niet op. Maar jongens wat was deze zonsopgang gaaf om te zien, echt schitterend mooi. Toen de zon was opgekomen, was het tijd voor een rondje achterop te rijden. Mijn voetjes konden bij de grond van de quad, dus het enigste waar ik mee aan kon vasthouden was met mijn handen aan de achterkant. Nou jongens we gingen eens een berg van. Nog enger als bij de Typhoon in Bobbejanland, maar zo gaaf! Met 80 km/h die bergen afrijden, zo gaaf. Daarna nog een paar rondjes bij Ralph achterop, echt kikken en een super mooie ervaring. Bij de rode zandduinen is het een stuk drukker en meer toeristische. Hier kan je met sleetjes van afgaan op zijn vietnamees natuurlijk. Het zand overal, maar het was zeker lachen om het te doen. Na de rode zandduinen, maar een ontbijtje gepakt; lekker een broodje ei, jammie. Daarna naar fishing village. Hier liggen werkelijk waar honderden de bootjes, waarmee de vietnamezen vis gaan vangen. Echt wel gaaf om gezien te hebben. Daarna nog naar een waterval gelopen. Deze waterval zelf was niet heel bijzonder, maar de weg er naar toe, was echt prachtig. We waren met een groepje van 7, een Nederlandse meid en een Canadese jongen. Dit klikte ook super leuk, dus dit was echt een heerlijke ochtend. We kwamen rond half 10 terug aan bij het hostel. Deze dag hebben wij heerlijk voortgezet aan het zwembad, wel een beetje verbrand. Maar een heerlijke dage.

De jongens zijn vandaag teruggegaan naar Ho Chi Minh. Ik ga morgen terug. Ik had nog een dagje extra vrij en het bevalt me hier zo goed dat ik gewoon nog een nachtje extra wil blijven. Dus ik blijf hier alleen nog eventjes. De jongens waren nog geen uur weg en had al contact met een Nederlands meisje. Die dag ervoor had ik ook al een jongen ontmoet. Met hem ga ik waarschijnlijk nog een stukje samenreizen in het noorden, dus dat is ook echt super leuk. Het is zo leuk om mensen te ontmoeten. Echt ik zou bijna stoppen met school en reizen wat is het heerlijk. Kijk nu alweer uit naar mijn volgende tripje.

Ik wilde nu ook een nachtje alleen hier blijven om te kijken hoe het bevalt om alleen te zijn. Ik zit er namelijk over na te denken om de laatste weken alleen te gaan reizen of wel nog Vietnam (als ik dit nog niet heb gezien) of Cambodja. Het lijkt me zo gaaf en ook heel goed voor mezelf. Maar ik zie het allemaal nog wel. Ik leef hier van dag tot dag en geniet hier met volle maten.

Morgen nog een half dagje aan het zwembad en dan gaan we terug naar Ho Chi Minh, helaas haha. Ik laat snel weer iets van me horen.

Liefs,
Milou

  • 27 Maart 2017 - 21:01

    Pascalle:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt Milou. Ik had de foto's van de zonsopgang al gezien op snapchat, echt prachtig.
    Geniet ervan meissie.

    xx Pascalle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Welkom op mijn profiel! Je kunt hier mijn reisverhaal gaan volgen over mijn studiereis naar Vietnam voor 6 maanden

Actief sinds 21 Jan. 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 102553

Voorgaande reizen:

21 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

01 Februari 2017 - 09 Augustus 2017

Studiereis - Ho Chi Minh City

Landen bezocht: